(中文版在下方)

2020.11.03

Why the market so optimistic?

Stocks: 68%

Cash: 32%

-

Today:

S&P 500 ($SPY): +1.78%

DOW J ($DIA): +2.06%

NASDAQ ($NSDQ100): +1.85%

My portfolio: +1.82%

-

Even though I only held around 70% stocks today, I still earned as much profit as the market indexes by several day trades. Currently, on Nov 3rd, I have achieved the goal of 2% growth per month, and I may try to profit more to compensate the unexpected loss in October. The result of the presidential election has not been confirmed, which means that the uncertainty in the market is still very high. However, it’s oddly enough that the market still performs well  these days. I will sell some stocks to take profits if the market keeps going up.

Also, $AAPL just announced that there would be another event on Nov 10. Some people guessed that the new MacBook Pro and MacBook Air would be launched during the event. If so, iPhone12, Apple Watch 6, and new MacBook will make $AAPL Q4 financial report amazing. I currently have 6 $AAPL, and I will be willing to buy more if it falls. My budget for it is 10.

 

 

11/3

為何市場如此樂觀?

股票: 68%

現金: 32%

-

今日:

標普500 ($SPY): +1.78%

道瓊 ($DIA): +2.06%

那斯達克 ($NSDQ100): +1.85%

我的投資組合: +1.82%

-

即使只持有大約70%的股票,藉由一些短線操作,我的投資組合在今天還是保持和大盤一樣的高漲幅。截止至11/3,我已達成每月2%獲利的目標,而我也預期在本月獲利更多,彌補十月份最後一星期大跌所帶來的虧損。目前大選結果還未出爐,因此市場的不確定因素還是非常多,然而很奇怪的是大盤在這幾天都表現強勁,如果市場持續走高,我將部分止盈出場,等待下一波回調。

此外,蘋果剛剛宣布將於美東時間11/10舉辦另一場發表會。部分知情人士透露此次將會推出新版MackBook Pro以及MacBook Air。如果消息屬實,年底推出的iPhone12Apple Watch 6、以及新的MacBook將會使蘋果第四季度財報非常亮眼。目前我持有6倉蘋果,而如果其持續下跌,我也願意購買更多。我的預算為10倉。

 

 

~~~~工商時間~~~~

想要開始投資但卻不知道該使用什麼平台嗎?使用派翠克的eToro連結開戶(一天內搞定!),入金超過200美金並開始交易,平台便會回饋給我們雙方各50美金!

開戶連結

若你已經有eToro帳戶,卻不知道投資哪些股票,也不妨直接跟單派翠克的交易!派翠克並不會向跟單者收取任何傭金費用哦!推薦最低跟單金額為500美金,這樣才能確保跟單到我的每筆交易 😀😀

跟單我的交易

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 派翠克的小白投資 的頭像
    派翠克的小白投資

    派翠克的小白投資生活

    派翠克的小白投資 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()