(中文版在下方)

2020.11.10

Tech stocks fall? No need to worry.

Stocks: 55%

Cash: 45%

-

Today:

S&P 500 ($SPY): -0.14%

DOW J ($DIA): +0.90%

NASDAQ ($NSDQ100): -1.37%

My portfolio: -1.24%

-

NASDAQ has been falling for two days after the news of the effective vaccine. I sold most of the tech stocks last week to reduce the weight of stocks from 70% to 46%, and bought some back when they fell in these two days. Currently, I have 55% stocks and 45% cash. I hope that NASDAQ keeps falling so that I can buy more back at lower prices. However, if it starts rising, I would also sell some to take profits, and wait for the next correction.

-

The date for the release of $NIO ‘s Q3 financial report has been postponed from Nov 10 to Nov 17. Although $NIO was my second frequently-traded stock in my portfolio (with the profit chance over 90%), I won’t buy it until the release of its Q3 report. Now $NIO is overvalued for me. I’m willing to buy only If it drops to 35 or 30 after Nov 17. Currently, I have 0 $NIO , and my budget for it is 8.

-

Besides, although $ZM drops a lot these days, I’m not in a hurry buying it because I think there is still space to dropping. However, I also won’t sell it unless it rises to 400 or more. I currently have 4 $ZM , and my budget for it is 6.

 

 

 

 

2020.11.10

科技股暴跌?擠擠水分而已,無須太過擔心。

股票: 55%

現金: 45%

-

今日:

標普500 ($SPY): -0.14%

道瓊 ($DIA): +0.90%

那斯達克 ($NSDQ100): -1.37%

我的投資組合: -1.24%

-

在疫苗新聞發布後,那斯達克已連續下跌兩日。在上週我已賣出大部分科技股,從70%股票減倉至46%,並於這兩天下跌時陸續買回。目前我持有55%股票及45%現金。我希望那斯達克能繼續下跌,好讓我在低位買入更多股票;然而,如果其開始上漲,我也將部分止盈,等待下次回調。

-

$NIO 第三季度財報發布日已從11/10延至11/17,雖然 $NIO 曾是我第二頻繁交易的股票(並且勝率高於90%),但我在財報前並不打算買入,因為目前的價格對我來說已被大大高估了。在財報後,我願意以3530以下的價格陸續入手,目前我持有0 $NIO ,而我的預算為8倉。

-

另外,雖然 $ZM 在這幾天經歷了崩盤式的下跌,我並不著急馬上買入,因為我認為其下跌的空間仍然很大;然而,除非漲到400以上,我也並不打算賣出。目前我持有4 $ZM ,而我的預算為6倉。

 

 

~~~~工商時間~~~~

想要開始投資但卻不知道該使用什麼平台嗎?使用派翠克的eToro連結開戶(一天內搞定!),入金超過200美金並開始交易,平台便會回饋給我們雙方各50美金!

開戶連結

若你已經有eToro帳戶,卻不知道投資哪些股票,也不妨直接跟單派翠克的交易!派翠克並不會向任何跟單者收取傭金費用哦!推薦最低跟單金額為500美金,這樣才能確保跟單到我的每筆交易 😀😀

跟單我的交易

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 派翠克的小白投資 的頭像
    派翠克的小白投資

    派翠克的小白投資生活

    派翠克的小白投資 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()