(中文版在下方)

Tech stocks are still strong!

Stocks: 51%

Cash: 49%

-

Today:

S&P 500 ($SPY): +0.77%

DOW J ($DIA): -0.08%

NASDAQ ($NSDQ100): +2.01%

My portfolio: +1.95%

-

Even though I only held around 50% stocks, I still beat S&P 500, DOW J and almost kept up with NASDAQ by several successful day trades. I sold some stocks in traditional industries such as $BA when they rose due to the news of the effective vaccine because I considered the rise an “over-reaction”. I would be willing to buy some back when their prices correct. Currently, I have 51% stocks and 49% cash. I will take profits if NASDAQ keeps rising. I think there are too many companies over-valued now, so I don’t plan to buy them when they rise. However, if the market starts to fall, I am willing to buy some and hold around 60% to 70% stocks.

-

Besides, as mentioned before, although $NIO was my second frequently-traded stock, I don’t plan to buy it now because it rose too much these days. I would only be willing to buy back if it drops to 35 or 30. $NIO will release its 2020 Q3 financial report on Nov 17. I think there is a chance that $NIO may fall after the report because investors’ expectation was too high. I currently have 0 $NIO , and my budget for it is 8.

 

 

 

 

科技股仍舊強勁!

股票: 51%

現金: 49%

-

今日:

標普500 ($SPY): +0.77%

道瓊 ($DIA): -0.08%

那斯達克 ($NSDQ100): +2.01%

我的投資組合: +1.95%

-

即使我只持有大約50%的股票,我仍然在今天打敗標普500、道瓊工業指數、並緊追那斯達克。在疫苗利好消息發布之後,我減持了不少傳統工業股,例如波音,因為我認為這次傳統股的大幅上漲只是投資者對於疫苗利好消息的過度反應。如果這些傳統股慢慢回調,我也願意陸續買回。目前我持有51%股票及49%現金,如果那斯達克持續走高,我也將繼續止盈離場。我認為目前有太多公司都被高估了,因此並不打算在他們上漲時買入;然而,如果市場開始回調,我也會樂意慢慢進場並持有大約60%70%股票。

-

此外,如之前提及,雖然蔚來 ($NIO) 曾是我第二頻繁交易的股票,這幾天我並不打算買入做波段,我計畫在蔚來跌到3530以下再開倉。蔚來將會於11/17發布2020第三季度財報,我認為其很有可能在財報發布後經歷一些回調,畢竟投資者對於這間公司的期望太高了。目前我持有0倉蔚來,而我的預算為8倉。

 

 

~~~~工商時間~~~~

想要開始投資但卻不知道該使用什麼平台嗎?使用派翠克的eToro連結開戶(一天內搞定!),入金超過200美金並開始交易,平台便會回饋給我們雙方各50美金!

開戶連結

若你已經有eToro帳戶,卻不知道投資哪些股票,也不妨直接跟單派翠克的交易!派翠克並不會向任何跟單者收取傭金費用哦!推薦最低跟單金額為500美金,這樣才能確保跟單到我的每筆交易 😀😀

跟單我的交易

 

 

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 派翠克的小白投資 的頭像
    派翠克的小白投資

    派翠克的小白投資生活

    派翠克的小白投資 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()