(中文版在下方)

2020.11.18

Why $NVDA dropped after it released its Q3 financial report?

Stocks: 66%

Cash: 34%

-

Today:

S&P 500 ($SPY): -1.16%

DOW J ($DIA): -1.16%

NASDAQ ($NSDQ100): -0.82%

My portfolio: +0.65%

-

I beat all market indexes again because $TSLA +10.20%. I sold some to take profits and still held 8 $TSLA. I’m willing to sell more when it rises above 505 or buy some when it drops to 450 or below. Actually, $TSLA has always been my first frequently-traded stock. I already bought and sold it “72” times with the profit probability up to 100%! $TSLA is a good investment for both day traders and long-term investors.

-

$NVDA just released its 2020 Q3 financial report on Nov 18 aftermarket. The report was pretty satisfactory that its actual EPS and revenue were both higher than expected. However, $NVDA still dropped when the report was released because it intended to acquire ARM with 40 billion dollars. $NVDA ‘s current asset is only 25.1 billion, which means that this acquisition will be a huge burden. Besides, if $NVDA decides to acquire with an all-stock deal, the value per share will be diluted, and therefore the price per share will drop. However, there is no doubt that $NVDA is a strong and prospective company. For me, any price correction is a good chance to buy some. I currently have 3 $NVDA, and my budget for it is 8.

 


 

2020.11.18

為什麼英偉達(輝達)在公布第三季度財報後下跌?

股票: 66%

現金: 34%

-

今日:

標普500 ($SPY): -1.16%

道瓊 ($DIA): -1.16%

那斯達克 ($NSDQ100): -0.82%

我的投資組合: +0.65%

-

由於特斯拉上漲10.20%,我的投資組合在今天仍然完美擊敗三大指數。今天我賣出了一些特斯拉,目前還持有8倉,當漲到505以上時我會繼續止盈離場,如果跌到450以下我也願意買回一些。事實上,特斯拉一直都是我交易第一頻繁的股票,目前我交易72次,獲利72次,勝率為100%。我認為無論對日內交易者或是長期投資者來說,特斯拉都是一個很好的選擇。

-

英偉達(輝達)剛於11/18盤後發布第三季度財報。這份財報算是非常令人滿意,大幅擊敗預期每股收益以及預期收入。然而,在財報發布後英偉達的股價仍然下跌,主要原因可能是其對ARM的收購案。英偉達打算以400億美金收購ARM,而英偉達目前的資產只有251億美金,因此若真要收購,這將對其是個很大的負擔;如果英偉達打算用股票收購的話,每股股票的價值也會被稀釋,因此導致股價繼續下跌。然而,英偉達毫無疑問的是一間頂尖且成長力十足的公司,因此對我來說,任何股價回調都是一個很好的買入機會。目前我擁有3倉英偉達,而我的預算為8倉。

 

 

 

~~~~工商時間~~~~

想要開始投資但卻不知道該使用什麼平台嗎?使用派翠克的eToro連結開戶(一天內搞定!),入金超過200美金並開始交易,平台便會回饋給我們雙方各50美金!

開戶連結

若你已經有eToro帳戶,卻不知道投資哪些股票,也不妨直接跟單派翠克的交易!派翠克並不會向任何跟單者收取傭金費用哦!推薦最低跟單金額為500美金,這樣才能確保跟單到我的每筆交易 😀

跟單我的交易

 

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 派翠克的小白投資 的頭像
    派翠克的小白投資

    派翠克的小白投資生活

    派翠克的小白投資 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()