(中文版在下方)

2020.11.24

Bull market in November – Thanksgiving!

Stocks: 54%

Cash: 46%

-

During November:

S&P 500 ($SPY): +11.23%

DOW J ($DJ30): +13.38%

NASDAQ ($NSDQ100): +10.31%

My portfolio: +10.19%

-

Even though the weight of stocks in my portfolio was averagely 60% this month, I still tried to keep up with NASDAQ by several day trades. This month is a crazy month. When everyone was bearish in early November under the circumstance that the outcome of the presidential election would be postponed, the stimulus plan did not come out, and the number of daily positive cases hit the all-time high, the market still kept rising as if it was celebrating something. However, we all know that there is no market without correction. I think the market would correct soon in December or January, and that’s why I’ve tried to sell some stocks to take profits these days. If the market corrects in the near future, I would have enough budget to buy the undervalued stocks due to investors’ overreaction.

-

$TSLA has been crazy after it was confirmed to join S&P 500. I sold 1 $TSLA at 540 today because I considered it over-over-overvalued. I currently had 3 $TSLA , and planned to sell 2 of them at 570 and 600. I would be willing to buy some back if it falls below 488.

-

Notice that this Thursday is Thanksgiving, and therefore the market will not open this day. This Friday the market will also close at 1:00 pm EST (2:00 am GMT+8), which is 3 hours in advance.

 

 

2020.11.24

十一月的暴漲 – 值得感恩的一個月!

股票: 54%

現金: 46%

-

11月中:

標普500 ($SPY): +11.23%

道瓊 ($DJ30): +13.38%

那斯達克 ($NSDQ100): +10.31%

我的投資組合: +10.19%

-

即使在11月我只平均持有大約60%股票,我仍舊藉由一些成功的短線交易使我的投資組合跟上那斯達克的漲幅。這個月可以說是十分瘋狂,在十一月初時,大部分的人都看空股市,主要就是因為大選結果被延期、刺激法案難產,以及單日確診人數持續破新高,但股市仍如同在慶祝什麼一樣,自顧自的上漲。然而,一般投資者都知道,天底下沒有不回調的股市。我認為股市將在11月或12月開始回調,這也就是為什麼我在這幾天持續止盈離場的原因,如果市場在未來經歷一次健康回調,我也將有足夠的預算買入因散戶過度反應而下跌的優質股票。

-

自從確定加入標普500之後,特斯拉這幾天的漲幅也很瘋狂。今天我在540左右的價位賣出1倉特斯拉,因為我認為目前的股價真的是大大大大被高估了。目前我仍持有3倉特斯拉,並計畫於570600賣出其中2倉。若特斯拉近期下跌至488以下,我將會陸續買回一些。

-

另外,這星期四是感恩節,因此美國股市休息一天,星期五則是提早三小時休市,休市時間為美東時間下午一點(台灣時間半夜兩點)

 

 

 

~~~~工商時間~~~~

想要開始投資但卻不知道該使用什麼平台嗎?使用派翠克的eToro連結開戶(一天內搞定!),入金超過200美金並開始交易,平台便會回饋給我們雙方各50美金!

開戶連結

若你已經有eToro帳戶,卻不知道投資哪些股票,也不妨直接跟單派翠克的交易!派翠克並不會向任何跟單者收取傭金費用哦!推薦最低跟單金額為500美金,這樣才能確保跟單到我的每筆交易 😀

跟單我的交易

 

 

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 派翠克的小白投資 的頭像
    派翠克的小白投資

    派翠克的小白投資生活

    派翠克的小白投資 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()