(中文版在下方)

2020.11.13

The short-seller Citron made a bearish call on $NIO.

Stocks: 51%

Cash: 49%

-

This week:

S&P 500 ($SPY): +2.27%

DOW J ($DIA): +4.08%

NASDAQ ($NSDQ100): -0.55%

My portfolio: -0.19%

-

Due to the news of the effective vaccine, the performance of NASDAQ was relatively weak compared to S&P 500 and DOW J. I beat NASDAQ because I also bought some traditional companies shares with healthy financial positions such as $DIS. I sold all $DIS out at the price of 142 this week because I considered this jump over-reaction. It takes time for traditional companies to recover from the influence of COVID-19, and therefore it may not be the time for these companies to hit the all-time high. Although I sold most of the traditional companies stocks this week to take profits, I’m willing to buy them back when they have a price correction.

-

$NIO dropped sharply on Friday because the short-seller Citron made a bearish call and claimed that $NIO was only worth 25 dollars. Of course, $NIO is a prospective company; however, we cannot deny that $NIO has risen too much since October. I’m willing to buy $NIO back when it drops to 35 or below. Notice that $NIO will release its 2020 Q3 financial report on Nov 17. I look forward to a price correction on this day.

 

 

2020.11.13

做空機構香櫞發表一篇針對 $NIO 的做空報告

股票: 51%

現金: 49%

-

本週:

標普500 ($SPY): +2.27%

道瓊 ($DIA): +4.08%

那斯達克 ($NSDQ100): -0.55%

我的投資組合: -0.19%

-

由於第三期疫苗試驗的利好消息,那斯達克在本週表現相對較弱。雖然著重科技股,我能擊敗那斯達克主要是因為我也有布局一些傳統股票,例如迪士尼。我在本週於142賣出所有迪士尼的股票,因為我認為這次傳統股暴漲大多數都是市場的過度反應。傳統股要從疫情中完全復原,少說也需要一段時間,因此現在傳統股的股價成長空間有限,也不太可能回到疫情前高點。雖然我止盈賣出了大部分的傳統股,我還是願意在他們回調後買入。

-

蔚來 ($NIO) 在星期五經歷一場暴跌,主要源於一份做空機構香櫞發表的做空報告。該機構表明蔚來只值25元。當然,蔚來絕對是一間很有前景的公司,但不可否認的是,蔚來從十月份到現在已溢漲太多。我願意在其股價跌至35或以下時重新買回。值得注意的是,蔚來將在11/17發表2020第三季度財報,我期待在這天能看到一點股價回調。

 

 

~~~~工商時間~~~~

想要開始投資但卻不知道該使用什麼平台嗎?使用派翠克的eToro連結開戶(一天內搞定!),入金超過200美金並開始交易,平台便會回饋給我們雙方各50美金!

開戶連結

若你已經有eToro帳戶,卻不知道投資哪些股票,也不妨直接跟單派翠克的交易!派翠克並不會向任何跟單者收取傭金費用哦!推薦最低跟單金額為500美金,這樣才能確保跟單到我的每筆交易 😀

跟單我的交易

 

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 派翠克的小白投資 的頭像
    派翠克的小白投資

    派翠克的小白投資生活

    派翠克的小白投資 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()