(中文版在下方)

2020.11.16

$TSLA vs. $NIO – when to buy and when to sell?

Stocks: 68%

Cash: 32%

-

Today:

S&P 500 ($SPY): +1.16%

DOW J ($DOW J): +1.60%

NASDAQ ($NSDQ100): +0.80%

My portfolio: +0.06%

-

I did not beat the market indexes today because another company, Moderna, just announced that its effectiveness of the newest vaccine was up to 94.5%. A lot of tech companies fell again just like what had happened last Monday. However, I think it is the optimal time for us to buy some stocks because COVID-19 has changed the way people lived permanently. Any market crush is the time for investors to buy stocks with good financial positions. I bought a lot of stocks today, and if these companies kept falling, I would be willing to buy more.

-

$TSLA soared when S&P 500 announced that it would be included in this index. Fortunately, I vastly bought 4 stocks today, and $TSLA was one of them! I bought $TSLA because it was not only my first frequently-traded stock, but I believed that it would join S&P 500 at least in this quarter or next quarter. It’s been a while that the price of $TSLA did not fluctuate much, which was not good for day traders and long-term investors. As a day trader, I would definitely take partial profits when it rises too much; however, I’m also willing to hold some to wait for it to grow in the future.

-

Besides, $NIO will release its 2020 Q3 financial report today aftermarket. It rose in the premarket because of the news that $TSLA would join S&P 500. However, it does not have too much relation in terms of $NIO’s financial position. Therefore, I don’t consider it a rational behavior to buy when it rises so high. Instead, I will wait for its financial report. If $NIO falls after the release of the report, I’m willing to buy when it drops to 35 or below.

 

 

 

2020.11.16

特斯拉VS.蔚來 – 什麼時候入場,什麼時候止盈?

股票: 68%

現金: 32%

-

今日:

標普500 ($SPY): +1.16%

道瓊 ($DOW J): +1.60%

那斯達克 ($NSDQ100): +0.80%

我的投資組合: +0.06%

-

今天由於新的疫苗利好消息,我並未打敗三大指數。就如同上星期一發生的那樣,大多數疫情受益的科技股再度下跌;然而,我認為這次科技股回調對投資者來說是一個很好的買入機會,因為疫情已永久改變人類的生活習慣。任何市場大幅度的回調,對投資者來說都是挑選好公司買入的時機。我在今天買入不少股票,如果這些公司繼續下跌,我也將買入更多。

-

由於標普500宣布將納入特斯拉至指數中,特斯拉在盤前暴漲。而很幸運的是,我在今天大量購買的四支股票中,其中一支就是特斯拉!我大量購入不單單只因特斯拉是我交易最頻繁的股票(高達90%勝率,其餘部分未平倉),更是因為我深信特斯拉將會至少在這季度或下季度被納入標普500中。特斯拉已經連續好幾個星期沒什麼太大的波動,對於日內交易者或是長線交易者來說都不是太理想。身為一位短線交易者,開盤後我一定會部分止盈離場;然而,我也將願意持有一些,等待其未來的成長。

-

另外,蔚來將在11/17盤後發表2020第三季度財報。由於特斯拉被納入標普500的消息,蔚來在盤前也是漲了不少;然而,我並不認為現在追高是一個理性的行為,畢竟特斯拉的新聞對蔚來的基本面並沒有影響。目前我並未持有蔚來股票,我將在其發布財報後再來考慮是否該買回一些。如果其股價因財報而下跌,我願意以35或以下的價格陸續買入。

 

 

~~~~工商時間~~~~

想要開始投資但卻不知道該使用什麼平台嗎?使用派翠克的eToro連結開戶(一天內搞定!),入金超過200美金並開始交易,平台便會回饋給我們雙方各50美金!

開戶連結

若你已經有eToro帳戶,卻不知道投資哪些股票,也不妨直接跟單派翠克的交易!派翠克並不會向任何跟單者收取傭金費用哦!推薦最低跟單金額為500美金,這樣才能確保跟單到我的每筆交易 😀

跟單我的交易

 

 

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 派翠克的小白投資 的頭像
    派翠克的小白投資

    派翠克的小白投資生活

    派翠克的小白投資 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()